Инфу про танки быстрее всего найти здесь, а обзоры по играм - тут

У 2016 році в Україні продовжується реформування територіальних органів Міністерства юстиції. На базі ліквідованих районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції мають запрацювати бюро правової допомоги. Така реформа забезпечить доступ населення до правової допомоги та он-лайн послуг Міністерства юстиції.

Бюро безоплатної правової допомоги вестимуть роботу із надання всебічної юридичної допомоги громадянам. Так, у бюро правової допомоги громадяни, які мають на це законні підстави, зможуть отримати фахові консультації та інформацію правового характеру, а також зможуть реалізувати своє конституційне право на захист та представництво інтересів у судах, тобто скористатись послугами адвоката за рахунок держави. Це стосується малозабезпечених, інвалідів, пенсіонерів, переселенців, учасників АТО та сімей загиблих. У бюро громадянам надаватимуться консультації та допомагатимуть в користуванні он-лайн сервісами Мін’юсту. Здебільшого це - отримання довідок та виписок з державних реєстрів: речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, підприємств, щодо яких порушено провадження у справах про банкрутство; попередня електронна подача заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно тощо. Крім того, у новостворених бюро будуть займатися активною просвітницькою правовою діяльністю на рівні кожної територіальної громади. Мета проведення  реформи: просвітництво та можливість отримати правову допомогу за місцем проживання.

1 травня завершився перехідний період, коли органи місцевої влади мали підключитися до реєстрів та перебрати на себе функції з реєстрації нерухомого майна, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно з 1 травня реєстратори Міністерства юстиції і територіальних органів юстиції більше не виконують дані функції.

Реформа посприяла покрашенню доступності та розширенню точок реєстрації майна, адже нині реєстраційні сервіси надають і місцеві органи влади, і нотаріуси, і акредитовані суб’єкти.

Також дана реформа забезпечила уніфікацію процедур реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та бізнесу. Було запроваджено принцип екстериторіальності, який дає можливість зареєструвати бізнес не залежно від регіону та зареєструвати нерухомість у межах області.

Окрім цього, запроваджено можливість подачі електронних документів, скорочено перелік паперів для реєстрації та строки проведення всіх процедур.

Одним з найважливіших досягнень реформи стало запровадження системи адміністративного оскарження рішень реєстраторів.

Міністерство юстиції залишило за собою функцію контролю, що реалізується через діяльність комісій з розгляду скарг у сфері державної реєстрації.

Це дає можливість Мін’юсту і незалежній комісії ефективно відреагувати, якщо якимось з реєстраторів було здійснено порушення під час здійснення реєстраційних дій, не чекаючи судового оскарження на 3 ланках.

Вже найближчим часом Міністерство юстиції завершить процес переведення всіх сервісів у сфері реєстрації бізнесу, які нині надають місцеві органи влади та нотаріуси, в онлайн режим. Це концепція онлайн будинку юстиції, коли через Інтернет можна буде вчинити всю палітру реєстраційних дій. Кошти, які будуть сплачувати за ці реєстраційні дію громадяни, направлятимуться до місцевого бюджету за місцем реєстрації компанії.
Не виходячи з дому можна буде отримати всі основні сервіси. У сфері реєстрації бізнесу: первинна реєстрації компанії, реєстрації з власним, а не модельним статутом, зміна складу учасників та засновників, зміна директора, зміна видів діяльності (КВЕД) без необхідності ходити до реєстратора. У сфері реєстрації нерухомості буде запущено сервіс з отримання інформації про відвідування сторінки з майном громадян. Зараз реєстр відкритий, і кожна особа, яка хоче поцікавитися будь-якою квартирою, має  право отримати цю інформацію, зайшовши на сайт Мін’юсту. Однак, при цьому, вона має ідентифікуватися. Планується запровадження окремого добровільного сервісу з інформування власника майна через СМС чи іншим способом про те, що його нерухомістю цікавилася та чи інша особа. Також, до жовтня місяця плвнується розробити та внести на розгляд Верховної Ради законопроект, який дасть можливість передати на місця сервіси органів реєстрації актів цивільного стану. Цей крок стане фінальною крапкою у процесах децентралізації та відмови Мін’юсту від повноважень із надання громадянам адміністративних послуг.

Дана реформа дозволить нашим громадянам реєструвати свої відносини у максимально короткі строки. Міністерство юстиції запровадить принцип екстериторіальності, щоб цивільний стан кожен бажаючий міг зафіксувати незалежно від місця проживання. Передбачається подання заяви у електронній формі, що спростить і пришвидшить процес.

Буде розглянута можливість передачі функцій реєстрації актів цивільного стану від Міністерства юстиції до органів місцевого самоврядування та, можливо, нотаріусів. Головна ціль таких змін - якісне покращення рівня адміністративних послуг.

Впровадження даної реформи дозволить наблизити послуги до пересічного українця, скоротити черги у відділах державної реєстрації актів цивільного стану, подавати заяви через мережу Інтернет та створити можливість оплачувати послуги у режимі он-лайн.

На даний час послуги з реєстрації фізичної особи-підприємця та юридичної особи, окрім порталу електронних сервісів Міністерстерства юстиції, можна отримати на порталі державних послуг iGov (https://igov.org.ua/) в рубриці «Бізнес». Також, додано 8 нових онлайн сервісів виконавчої служби, які місцеві жителі зможуть отримати не виходячи з дому, а саме:

 

  • надання довідок про неотримання аліментів, або розмір аліментів (для отримання тимчасової державної допомоги);

  • надання розрахунку зі сплати аліментів;

  • запису на особистий прийом до керівника органу державної виконавчої служби;

  • надання зразків документів для звернення до органів державної виконавчої служби;

  • надання відомостей про платіжні реквізити органів державної виконавчої служби;

  • отримання інформації про хід виконавчого провадження;

  • надання заяви на ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження;

  • форма для подання запиту фізичною особою про надання публічної інформації.

 

2 червня 2016 року Верховна Рада України розглянула у другому читанні та схвалила в цілому проекти Законів «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» (№2506-а) та «Про виконавче провадження» (№2507-а), які запроваджують довгоочікувану комплексну реформу системи примусового виконання судових рішень в Україні.

Закон України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» (№2506-а) містить в собі норми щодо ключової реформи – запровадження змішаної системи примусового виконання шляхом введення нової інституції приватних виконавців. За Законом №2506-а, приватні виконавці наділяються ідентичним набором прав та повноважень щодо виконання судових рішень, що й державні виконавці. Приватні виконавці будуть мати можливості та права здійснення виконавчих проваджень по широкому колу рішень,  окрім соціально чутливих категорій (зокрема, виселення з житла, передання дитини) та справ, пов’язаних із державним сектором (зокрема, щодо державних та місцевих органів влади, за участю державних підприємств, щодо державної власті).

Закон України «Про виконавче провадження» (№2507-а) вводить в дію оновлену процедуру виконавчого провадження та запроваджує ряд вдосконалень, зокрема, які передбачають:

 

  • Встановлення чітких та конкретних часових меж для вчинення певних виконавчих дій та прийняття процесуальних рішень;

  • Вимоги щодо чіткого фіксування та відображення усіх дій та процедур в рамках виконавчого провадження;

  • Спрощення доступу сторін до інформації про хід провадження, зокрема електронним шляхом;

  • Введення нових засобів та інструментів виконавчого провадження, зокрема запровадження реєстру боржників, що має інформувати зацікавлених осіб щодо статусу майбутнього контрагента, запровадження електронного обміну інформацією з органами реєстрації та банками, розширення кола активів, на які може бути накладено стягнення;

  • Відновлення можливості реалізації арештованих земельних ділянок в рамках виконавчого провадження;

  • Зниження дискреції виконавців та нейтралізація корупційних факторів;

  • Розширення судового контролю за діями та рішеннями виконавців.

 

Прийняття цих законів є кроком по виконанню вимог Міжнародного валютного фонду щодо триваючої програми фінансування. Більше того, передбачені ними зміни мають привести до підвищення рівня виконання судових рішень в цілому, створенню конкурентного середовища та значного покращення якості послуг та обслуговування осіб, що зацікавлені у примусовому виконанні рішень, створенню додаткових робочих місць (приватні виконавці, їх помічники та обслуговуючий персонал), зниженню бюджетних витрат на цю сферу та перенаправлення коштів на збільшення мотивації державних виконавців тощо.

Закони вводяться в дію через три місяці з дня опублікування, крім положень, що стосуються діяльності приватних виконавців за Законом №2507-а, які вводяться в дію через три місяці з дня набрання ними чинності. Протягом цього періоду Кабінет Міністрів України та Міністерство юстиції мають здійснити низку заходів та прийняти ряд підзаконних актів необхідних для ефективної імплементації норм Законів та введення у дію реформованої системи.

 

 

Статтю підготувала Івасікова Т.В. - спеціаліст Вугледарського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Донецькій області