Робота зі зверненнями громадян за звітний період проводилась у відповідності з Конституцією України, Законами України «Про звернення громадян», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими, Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови.

За І квартал 2016 року від мешканців міста до міської ради та через органи влади вищого рівня – Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України, облдержадміністрацію надійшло 46 звернення, що на 39,4% більше ніж за аналогічний період 2015 року (33), з них безпосередньо до міської ради – на 48,4%, (2015 рік – 31), через органи влади вищого рівня звернень не надходило (2015 рік - 2).

Із загальної кількості звернень 41,3% – надійшли поштою або особисто надали звернення, 58,7% – надійшли на особистий прийом до міського голови, заступників міського голови.

Колективних звернень за І квартал 2016 року надійшло – 5 (у аналогічному періоді 2015 року - 6), повторних звернень - 1.

Відсоток позитивно вирішених питань, з якими звертались громадяни – 26,1% (12 з 46).

За категоріями авторів звернення розподілились наступним чином:

-​ від інвалідів ІІ, ІІІ груп – 5;

-​ від «ветеранів праці» - 7;

-​ від учасників війни – 2;

-​ від «дитини війни» - 1;

-​ від членів багатодітної сім’ї – 1;

-​ інші категорії – 30.

За соціальним статусом авторів звернення розподілились наступним чином:

-​ від пенсіонерів – 28 звернень (60,9%);

-​ від робітників - 9 звернень (19,6%);

-​ від безробітних - 4 звернення (8,7%);

-​ від підприємців – 2 звернення (4,3%);

-​ від осіб, які не вказали свій соціальний стан, - 3 звернення (6,5%).

Щодо результатів розгляду, в І кварталі 2016 року розподіл наступний:

- взято на контроль – 23 звернення (50%), з них вирішено позитивно – 8 звернень (34,8%), надано роз’яснення – на 13 звернень (56,5%) та 2 звернення знаходяться в стадії розгляду .

- із 23 неконтрольних звернень 4(17,4%) – вирішено позитивно, 13(56,5%) - розглянуто та надано роз’яснення, 6 (26,1%) звернень відповідно до ч.3 ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» надіслані на розгляд за належністю.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни за І квартал 2016 року складають питання соціального захисту – 16(28,1%), житлової політики – 13(22,8%), комунального господарства – 8(14%), праці та заробітної плати – 4(7%), сім’ї, дітей, молоді – 3(5,3%), по 2(3,5%) - транспорту та зв’язку, охорони здоров’я, освіти, фінансової, податкової і митної політики, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку і діяльності органів місцевого самоврядування, 1(1,8%) – аграрної політики і земельних відносин.

Від пільгової категорії населення за І квартал 2016 року надійшло 16 звернень (34,7% від загальної кількості) , що на 14,3% більше, ніж за І квартал 2015 року.

Від громадян, що належать до мало захищеної категорії населення, вирішені позитивно 40% від звернень, які були взяті на контроль та вирішені по суті (2015 рік – 36,4%).

В загальній кількості звернень від пільгової категорії населення питання соціального захисту складають 27,8%(5 з 18), комунального господарства та житлової політики - по 22,2%(4 з 18), охорони здоров’я – 11,1%(2 з 18), транспорту та зв’язку, сім’ї, дітей, молоді, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – по 5,6%(1 з 18).

Зважаючи на зміст та значну кількість звернень від категорії громадян, які потребують соціальної підтримки та допомоги, можна визначити, що в місті присутня певна соціально-економічна напруга та необхідність вжиття відповідних заходів реагування як з боку держави, області, міської ради, її структурних підрозділів, так і підприємств, установ та організацій, які надають населенню певні види послуг щодо покращення якості цих послуг.

Усі звернення, що надійшли до Вугледарської міської ради, розглянуті в термін, передбачений чинним законодавством.

Крім того, через КУ «Донецький обласний контактний центр» надійшло 1 звернення (з питання соціального захисту). За телефоном «Урядової гарячої лінії» за І квартал 2016 року надійшло 52 звернення (що на 26,8% більше, ніж за І квартал 2015 року) від громадян міста та тимчасових переселенців, в яких переважно порушено 43 питання соціального захисту (82,7%): взяття на облік та надання шестимісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, надання гуманітарної допомоги, переведення соціальної допомоги переселенцям, призначення коштів як малозабезпеченій сім’ї, субсидії тощо; по 3(5,8%) - питання охорони здоров’я та комунального господарства, 2(3,8%) – питання житлової політики і 1(1,9%) – питання діяльності місцевих органів виконавчої влади. Збільшення обумовлене загостренням суспільно-політичної та економічної ситуації та проведенням АТО. Всі звернення розглянуті з дотриманням вимог чинного законодавства про звернення громадян у встановлені терміни, надана відповідь заявникам, роз’яснено порядок оскарження прийнятих рішень.

За І квартал 2016 року керівництвом міської ради проведено 48 особистих прийомів та 12 «Прямих ліній», прийнято 20 громадян. Міським головою проведено 13 особистих прийомів разом з керівниками територіальних органів виконавчої влади, керівниками житлово-комунальних підприємств; проведено 3 «прямі лінії» з населенням. Особисті прийоми громадян проводились щоденно за графіком затвердженим розпорядженням міського голови від 03.02.2016 № 27-д та оприлюдненим на офіційному сайті виконавчого комітету міської ради.

«Прямі лінії» з населенням проводяться щоп’ятниці за графіком, затвердженим розпорядженням міського голови від 03.02.2016 №26-д.

З початку 2016 року міською радою згідно з затвердженими планами та графіками проведено 3 засідання комісії з питань розгляду звернень громадян та 3 «Дні контролю» результатів розгляду звернень громадян, на яких разом перевірено і розглянуто 5 звернень. Щоденно функціонує «Телефон довіри», з початку 2016 року надійшов 1 дзвінок, питання якого вирішено позитивно.

Проведено 1 перевірку стану роботи із зверненнями громадян у службі у справах дітей Вугледарської міської ради. Виявлено порушення Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та надання порядку оскарження прийнятих рішень.

Навчання працівників, відповідальних за роботу із зверненнями громадян

здійснюється шляхом проведення семінарів–нарад (25.02.2015р. протокол №1), надаються консультації по мірі необхідності під час робочих візитів на підприємства, організації і під час зворотного зв’язку, під час нарад при міському голові, керуючому справами виконавчого комітету та по телефону.

Щомісячно до 5 числа місяця, наступного за звітним, детально аналізується стан роботи із зверненнями громадян за різними показниками: види звернень, кількість звернень, що надійшли від органів влади вищого рівня та безпосередньо до міської ради, структура питань, результати вирішення, терміни, в які вирішуються питання, стан виконавської дисципліни тощо.

Раз на квартал готується аналітична довідка про стан роботи зі зверненнями громадян у міській раді та розглядається на засіданні виконавчого комітету (рішення від 20.01.2016 №26)

Інформація щодо розгляду звернень громадян оприлюднюється на офіційному сайті виконавчого комітету Вугледарської міської ради.

Керуючий справами виконавчого комітету І.В. Пономаренко

Інформацію підготував:

головний спеціаліст загального відділу

Гармаш Ю.М.