Инфу про танки быстрее всего найти здесь, а обзоры по играм - тут

15.03.2016 Верховна Рада України ухвалила Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей подання службовими особами декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру у 2016 році"

Верховна Рада України прийняла Закон 16 лютого 2016 року. Законом у 2016 році запроваджується робота системи подання та оприлюднення декларацій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції".

Згідно з врахованими пропозиціями Президента України вносяться зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Закону України "Про запобігання корупції", якими запроваджується робота системи подання та оприлюднення відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Прийняття Закону забезпечить введення в дію нової системи електронного декларування, що дозволить якнайшвидше розпочати роботу системи декларування та перевірки активів для публічних службовців, що займають посади з найвищими корупційними ризиками. 

18.02.2016 Верховна Рада України ухвалила

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно удосконалення засад діяльності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів"

Документом вносяться зміни до Закону України „Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів”, якими Національне агентство уповноважується не лише на збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, але й на володіння, користування та/або розпорядження такими активами.

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про прокуратуру" щодо забезпечення прозорості в організації діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури з метою виконання рекомендацій Міжнародного валютного фонду"

Законодавчим актом внесено зміни до статей 81, 27, 39 та 41 Закону України "Про прокуратуру", відповідно до яких Генеральний прокурор України здійснюватиме призначення на посаду та звільнення з посади заступника Генерального прокурора України - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури; першого заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та заступника керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, а Керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури - призначення на посаду та звільнення з посади керівника підрозділу Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та заступника керівника підрозділу Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Згідно із Законом, Керівник САП отримує право самостійно приймати на роботу та звільняти з роботи працівників САП, які не є прокурорами.

Законом також встановлено вимоги до членів конкурсної комісії, зокрема ними повинні бути особи, які мають, серед іншого, значний досвід діяльності у сфері запобігання і протидії корупції. Головою конкурсної комісії повинен бути загальновизнаний та авторитетний експерт, що має багатий досвід, зацікавленість або відомий своїми діями на підтримку боротьби з корупцією.

Конкурсна комісія рекомендуватиме по одній кандидатурі на посади першого заступника та заступника керівника САП керівнику САП, який вноситиме їх на призначення на розгляд Генерального прокурора України. (Зараз конкурсна комісія пропонує по 3-ти кандидатури на кожну із зазначених адміністративних посад керівнику САП, а той - Генеральному прокурору).

Генеральний прокурор України матиме право шляхом видання публічного листа на адресу Конкурсної комісії протягом чотирнадцяти днів після отримання відповідних пропозицій відхилити кандидатуру на призначення на адміністративну посаду в Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру, відповідно до вимог законодавства. Цим правом Генеральний прокурор може скористатися не більше одного разу підряд щодо кожної з поданих комісією кандидатур.

Згідно із Законом, конкурс на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій адміністративній прокуратурі проводиться публічно, з вільним доступом представників засобів масової інформації, журналістів на засідання конкурсної комісії та із забезпеченням трансляції у режимі реального часу відео- та аудіоінформації із засідань конкурсної комісії в мережі Інтернет. Інформація про час та місце проведення засідання конкурсної комісії оприлюднюється на офіційному веб-сайті Генеральної прокуратури України не пізніше ніж за 24 години до початку засідання. 

Закон України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо виконання рекомендацій, які містяться у шостій доповіді Європейської Комісії про стан виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, стосовно удосконалення процедури арешту майна та інституту спеціальної конфіскації"

Законодавчим актом статтю 961 Кримінального кодексу України викладено в новій редакції, згідно з якою:

"Спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного злочину або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Особливою частиною цього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а так само передбаченого частиною першою статті 150, статтею 154, частинами другою і третьою статті 1591, частиною першою статті 190, статтею 192, частиною першою статей 204, 2091, 210, частинами першою і другою статей 212, 2121, частиною першою статей 222, 229, 2391, 2392, частиною другою статті 244, частиною першою статей 248, 249, частинами першою і другою статті 300, частиною першою статей 301, 302, 310, 311, 313, 318, 319, 362, статтею 363, частиною першою статей 3631, 3641, 3652 цього Кодексу".

Згідно із Законом, "Спеціальна конфіскація застосовується на підставі:

1) обвинувального вироку суду;

2) ухвали суду про звільнення особи від кримінальної відповідальності;

3) ухвали суду про застосування примусових заходів медичного характеру;

4) ухвали суду про застосування примусових заходів виховного характеру.

У випадках, коли об'єктом спеціальної конфіскації є майно, вилучене з цивільного обороту, вона може бути застосована на підставі:

1) ухвали суду про закриття кримінального провадження з інших підстав, аніж звільнення особи від кримінальної відповідальності;

2) ухвали суду, постановленої в порядку частини дев'ятої статті 100 Кримінального процесуального кодексу України, за клопотанням слідчого чи прокурора, якщо кримінальне провадження закривається ними".

Законом також внесено зміни до Кримінального процесуальному кодексі, якими забезпечено можливість накладення арешту на майно в кримінальному провадженні у випадках: необхідності збереження доказів; застосування спеціальної конфіскації; застосування конфіскації як виду покарання (заходу кримінально-правового характеру) до фізичних (юридичних) осіб; забезпечення виконання цивільного позову або стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Законом визначено учасників кримінального та судового проваджень.

У Кримінальному процесуальному кодексі України пункти 25 та 26 статті 3 викладено в новій редакції, згідно з якою:

"учасники кримінального провадження - сторони кримінального провадження, потерпілий, його представник та законний представник, цивільний позивач, його представник та законний представник, цивільний відповідач та його представник, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, третя особа, щодо майна якої вирішується питання про арешт, особа, стосовно якої розглядається питання про видачу в іноземну державу (екстрадицію), заявник, свідок та його адвокат, понятий, заставодавець, перекладач, експерт, спеціаліст, секретар судового засідання, судовий розпорядник;

26) учасники судового провадження - сторони кримінального провадження, потерпілий, його представник та законний представник, цивільний позивач, його представник та законний представник, цивільний відповідач та його представник, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, третя особа, щодо майна якої вирішується питання про арешт, а також інші особи, за клопотанням або скаргою яких у випадках, передбачених цим Кодексом, здійснюється судове провадження".

Статтю 170 Кримінального процесуального кодексу викладено в редакції, згідно з якою:

"Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб".

Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо формування штатного розпису вищих навчальних закладів»

Метою прийняття Закону є вдосконалення чинного законодавства, яким регулюються суспільні відносини у сфері вищої освіти,  щодо законодавчого встановлення права вищих навчальних закладів державної форми власності не здійснювати скорочення існуючого штатного розпису та звільнення висококваліфікованих науково-педагогічних працівників при зменшенні  чисельності осіб, які навчаються.

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної власності"

Закон, зокрема, передбачає перехід до ефективного управління об’єктами державної власності та виключення корупційної складової. Згідно з документом, посадові особи державних органів (керівники міністерств) мають бути усунені від управління державними компаніями, натомість на держпідприємствах має бути запроваджено корпоративне управління згідно зі стандартами ОЕСР.

Управління державними підприємствами, а також господарськими товариствами, де частка держави складає 50% і більше, здійснюватиметься наглядовою радою, до складу якої можуть входити незалежні члени. Крім того, ці підприємства мають проходити обов`язковий аудит та оприлюднювати інформацію про свою діяльність (фінансову звітність разом з аудиторським висновком).

Закон України "Про внесення змін до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів"

Законом, зокрема, встановлюється, що земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та їх виконавцем. Фінансування організації та проведення земельних торгів здійснюється організатором земельних торгів або їх виконавцем відповідно до договору, укладеного між ними, у тому числі за рахунок реєстраційних внесків учасників земельних торгів.

Витрати (видатки), здійснені організатором або виконавцем земельних торгів на їх проведення, відшкодовуються йому переможцем земельних торгів.

Документ містить також норму, відповідно до якої фізичні та юридичні особи, які до дня   набрання чинності цим Законом одержали в установленому порядку дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність або користування земельних ділянок державної та комунальної власності, мають право на отримання таких земельних ділянок без проведення земельних торгів у випадках, визначених положеннями частини другої статті 134 Земельного кодексу України, що виключаються цим Законом.

Закон України «Про внесення змін до додатків № 3 та № 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг»

Законом шляхом внесення змін до додатків № 7 «Міжбюджетні трансферти (інші дотації та субвенції) з Державного бюджету України місцевим бюджетам на 2016 рік» та № 3 «Розподіл видатків Державного бюджету України на 2016 рік», затверджених Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік», здійснюється перерозподіл видатків Міністерству фінансів України (загальнодержавні видатки). Зокрема, спрямовуються 1917833,2 тис. гривень на фінансування нової бюджетної програми «субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот) і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян» (код 3511250) та одночасно зменшуються на цю ж суму видатки на фінансування бюджетної програми «субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот» (код 3511150).

Закон України "Про внесення змін до статті 32 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо призначення пенсій особам, які стали інвалідами внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров'я, одержаних під час участі у Революції Гідності"

Законодавчим актом визначено, що особам, інвалідність яких настала "внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров'я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти режиму Януковича (Революції Гідності), та які звернулися за медичною допомогою у період з 21 листопада 2013 року по 30 квітня 2014 року", пенсія по інвалідності призначається незалежно від наявності страхового стажу.

Відповідні зміни внесено до пункту 2 статті 32 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Закон України "Про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" щодо призову громадян України на строкову військову службу"

Законодавчим актом передбачено, що строки проведення призову (призовів) громадян України на строкову військову службу визначаються Указом Президента України.

Згідно до Закону частину шосту статті 15 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" викладено в такій редакції:

"6. Строки проведення призову (призовів) громадян України на строкову військову службу визначаються указом Президента України. Такий указ публікується в засобах масової інформації не пізніш як за місяць до закінчення року, що передує року призову (призовів) громадян України на строкову військову службу, крім указу про призов (призови) громадян України на строкову військову службу в особливий період, який публікується не пізніше як за місяць до початку проведення призову (призовів) громадян України на строкову військову службу".  

16.02.2016 Верховна Рада України ухвалила

Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про вибори народних депутатів України" (щодо виключення кандидатів у народні депутати України з виборчого списку у багатомандатному окрузі)

Документом передбачено, що перелік та черговість кандидатів у депутати у виборчому списку, визначені партією, не можуть бути змінені після подання документів реєстрації Центральною виборчою комісією до оголошення результатів виборів.  Після оголошення результатів виборів кандидати в депутати можуть бути виключені із виборчого списку за рішенням з’їзду партії. Рішення з’їзду партії про виключення кандидатів у депутати з виборчого списку підлягає реєстрації у  Центральній виборчій комісії.

Встановлюється також, що дія цього Закону поширюється на виборчі списки кандидатів у народні депутати України від політичних партій, які були суб’єктами виборчого процесу на позачергових виборах народних депутатів України 26 жовтня 2014 року.

Закон України "Про внесення змін до деяких законів України (щодо уточнення деяких положень)"

Законом, зокрема, встановлюється, що підготовка до приватизації та продаж об'єктів групи Г може здійснюватися із залученням на конкурсних засадах радників у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Конкурсний відбір радників здійснюється з дотриманням принципів конкурентності, рівноправності, загальнодоступності, гласності та прозорості, незалежності членів конкурсної комісії. Критерії, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, мають  передбачати, зокрема:

досвідченість радника у виконанні аналогічних завдань;

можливість центрального представництва та залучення інших консультантів;

компетентність (кваліфікація, досвід, знання та навички);

запропонована радником методика підготовки до продажу, стратегія продажу, матеріально-технічне забезпечення та організація проекту;

запропоновані радником терміни підготовки до продажу та продажу об’єкта приватизації.

Залучення та визначення радників для підготовки до приватизації та продажу об'єктів здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України. У рішенні Кабінету Міністрів України встановлюються такі основні завдання радників:

збір інформації та аналіз, економічних, технічних та фінансових показників діяльності підприємства;

приведення основних показників бухгалтерської звітності підприємства у відповідність із стандартами бухгалтерського обліку;

проведення аудиту;

визначення інвестиційної привабливості підприємства та можливих шляхів її підвищення, шляхів реструктуризації кредиторської заборгованості, рекомендацій щодо встановлення основних цін і тарифів на продукцію та послуги, маркетингової політики, інших заходів;

забезпечення проведення незалежної оцінки з метою визначення вартості пакетів акцій та подання звіту про оцінку майна для затвердження державним органом приватизації;

підготовка документації про підприємство згідно з вимогами законодавства про захист економічної конкуренції;

здійснення заходів щодо пошуку потенційного інвестора.

Для посилення захисту національних інтересів у процесі реформування відносин власності пропонується не допускати до процесів приватизації у якості покупців до кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичні особи чи пов’язані з ними особи, зареєстровані в державах, які визнані Верховною Радою України державою-агресором або стосовно яких застосовано санкції відповідно до законодавства, юридичні особи, власником будь-якої кількості акцій (часток, паїв) яких є резидент держави, яка визнана Верховною Радою України державою-агресором та держави, які визнані Верховною Радою України державою-агресором. А також поширити це обмеження на фізичних осіб чи пов’язаних з ними осіб, які мають громадянство держави, яка визнана Верховною Радою України державою-агресором, або стосовно яких застосовано санкції відповідно до законодавства.

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації із правом Європейського Союзу)»

У законі шляхом внесення відповідних зміни до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України уточнюється термінологічний апарат, доповнюється перелік повноважень Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо запобігання та протидії дискримінації, а також усуваються прогалини в законодавстві щодо відповідальності за порушення законодавства у сфері запобігання та протидії дискримінації в України.

            Закон розроблено «з метою удосконалення законодавства України у сфері запобігання та протидії дискримінації, забезпечення ефективності контролю за його дотриманням та приведення його у відповідність до актів права ЄС, імплементація яких передбачена Додатком XL до Глави 21 «Співробітництво у галузі зайнятості, соціальної політики та рівних можливостей» Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншої сторони» (п.1).             

04.02.2016 Верховна Рада України ухвалила

Закон України "Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо розгляду судами позовів про примусове видворення або щодо затримання з метою ідентифікації та забезпечення примусового видворення іноземців та осіб без громадянства або забезпечення передачі іноземців та осіб без громадянства відповідно до міжнародних договорів про реадмісію"

Закон спрямований на забезпечення виконання пункту 34 Національного плану заходів з виконання другої фази Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №805-р, для вдосконалення нормативно-правової бази з питань ефективного управління міграцією та протидії нелегальній міграції.

Згідно із Законом, "адміністративні справи, передбачені частиною першою цієї статті, розглядаються судом у п'ятиденний строк з дня надходження позовної заяви, крім справ про затримання, які суд розглядає невідкладно, але не пізніше триденного строку з дня надходження позовної заяви".

Відповідні зміни внесено зміни до пункту 6 частини першої статті 18, частин першої і другої статті 183-5, пункту 5 частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності військово-цивільних адміністрацій"

Законодавчим актом внесено зміни до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про військово-цивільні адміністрації" в частині: виконання повноважень органів місцевого самоврядування відповідними військово-цивільними адміністраціями на період проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей; дострокового припинення повноважень відповідних рад, сільських, селищних, міських голів; уточнення положень щодо статусу і призначення військово-цивільних адміністрацій, їх організації та повноважень, порядку призначення керівника військово-цивільної адміністрації.

Законом передбачено, що "військово-цивільні адміністрації є юридичними особами публічного права і наділяються цим та іншими законами повноважень, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Військово-цивільні адміністрації населених пунктів набувають прав та обов'язків з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Законом також встановлено, що "районні та обласні державні адміністрації, які набули статусу військово-цивільних адміністрацій, не потребують  внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. В офіційній назві цих органів може застосовуватися поряд з назвою у відповідності до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань додаткова назва «військово-цивільна адміністрація», що вказує на їх тимчасовий статус із додатковими повноваженнями "

Законодавчим актом також встановлено, що " повноваження військово -цивільних адміністрацій населених пунктів починаються з дня внесення запису про їх державну реєстрацію як юридичних осіб до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань  і припиняються у день відкриття першої сесії новообраної відповідної ради.

У день відкриття першої сесії новообраної відповідної ради акт Президента України про утворення військово-цивільної адміністрації втрачає юридичну силу, в частин, що стосується відповідної адміністративно – територіальної одиниці.".

Законом передбачено, що Президент України невідкладно приймає рішення про ліквідацію військово-цивільних адміністрацій.

Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення, але не довше ніж три роки від дня набрання чинності цим Законом.

Закон України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення захисту професійної діяльності журналістів"

Законодавчим актом викладено в новій редакції частину 2 статті 163 Кримінального кодексу України "Порушення таємниці листування, телефонних розмов, телеграфної чи іншої кореспонденції, що передаються засобами зв'язку або через комп'ютер", яка передбачає кримінальну відповідальність за вказані діяння, вчинені щодо журналіста.

Законом також викладено в новій редакції статтю 171 Кримінального кодексу України "Перешкоджання законній професійній діяльності журналістів", якою, зокрема, встановлено кримінальну відповідальність за такі дії, як "незаконне вилучення зібраних, опрацьованих, підготовлених журналістом матеріалів і технічних засобів, якими він користується у зв'язку із своєю професійною діяльністю, незаконна відмова у доступі журналіста до інформації, незаконна заборона висвітлення окремих тем, показу окремих осіб, критики суб'єкта владних повноважень, а так само будь-яке інше умисне перешкоджання здійсненню журналістом законної професійної діяльності". 

Закон України "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу"

Законодавчим актом статтю 232 Митного кодексу України доповнено частиною другою такого змісту:

"2. Митний контроль та митне оформлення обсягів природного газу за операцією з заміщення природного газу (бекхолу) здійснюється відповідно до заявленого митного режиму на підставі документів, передбачених пунктом 5 частини першої статті 335 цього Кодексу, а також акту приймання-передачі природного газу між перевізниками-операторами газотранспортних систем України та суміжної іноземної держави (окремо по кожному пункту приймання-передачі газу) та/або перевізником-оператором газотранспортної системи України та оператором газосховища, що містить інформацію про обсяги природного газу за операцією бекхолу.

Порядок здійснення митного контролю за обсягами природного газу за операцією бекхолу визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів.

Під операцією бекхолу розуміється операція, при якій приймання-передача природного газу здійснюється шляхом документального оформлення зустрічних потоків:

природного газу, який знаходиться в суміжних газотранспортних системах, -перевізниками-операторами газотранспортних систем України та суміжної іноземної держави по кожному пункту приймання-передачі газу окремо без його переміщення трубопровідним транспортом через митний кордон України;

природного газу, який знаходиться у газотранспортній системі та/або знаходиться у газосховищах України під митним контролем, - перевізником-оператором газотранспортної системи України та оператором газосховища без його фізичного закачування/відбору в/з газосховища.

Відповідальність за декларування обсягів природного газу за операцією бекхолу несе декларант. Органи доходів і зборів не відшкодовують будь-які майнові претензії осіб, які мають повноваження стосовно відповідних обсягів природного газу.

Законом також доповнено статтю 232 Митного кодексу частинами третьою і четвертою.

Згідно з доповненнями, "митне оформлення природного газу, переміщеного трубопровідним транспортом через митний кордон України за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) здійснюється на підставі даних актів приймання-передачі природного газу між сторонами зовнішньоекономічних договорів (контрактів) та оперативного балансового рахунку (ОБР) за звітний період (місяць), між перевізниками-операторами газотранспортних систем України та суміжної іноземної держави".

Законом також передбачено, що митне оформлення у відповідний митний режим балансуючих обсягів природного газу здійснюється протягом 30 днів після закінчення дії угоди (договору) між сторонами зовнішньоекономічних договорів (контрактів).

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» щодо вдосконалення процедури документування осіб»

Верховна Рада внесла до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» такі зміни:

1) у статті 10:

частину п’яту доповнено абзацом другим такого змісту:

«У разі виявлення помилок або неточностей у відомостях про особу, внесених до рішення про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, протягом місяця з дня отримання особової справи біженця або особи, яка потребує додаткового захисту з письмовим висновком, приймає рішення про їх виправлення та здійснює обмін документів, виданих на підставі такого рішення»;

в абзаці першому частини восьмої:

у першому реченні слова «протягом семи робочих днів з дня отримання рішення про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, видає кожній особі» замінено словами і цифрами «протягом 15 робочих днів з дня прийняття рішення про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, оформлює та видає кожній особі»;

2) частину чотирнадцяту статті 11 доповнено абзацом другим такого змісту:

«У разі виявлення помилок або неточностей у відомостях про особу, внесених до рішень про втрату, позбавлення статусу біженця або додаткового захисту і про скасування рішення про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту, протягом місяця з дня отримання особової справи біженця або особи, яка потребує додаткового захисту з письмовим висновком, приймає рішення про їх виправлення».

Закон України «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України»

Даним Законом доповнено статтею 257-1  Цивільний процесуальний кодекс України такого змісту:

"Стаття 257-1. Особливості провадження у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України

1. Заява про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими законними представниками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника.

Заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України.

2. Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.

3. У рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи, про її батьків.

4. Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню.

Рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути оскаржено в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

5. Копія судового рішення видається особам, які брали участь у справі, негайно після проголошення такого рішення або невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації народження або смерті особи".

Начальник Вугледарського міського управління юстиції  Н.Н.Орел