Робота зі зверненнями громадян за звітний період проводилась у відповідності з Конституцією України, Законами України «Про звернення громадян», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими, Указом Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови.

За 2015 рік від мешканців міста до міської ради та через органи влади вищого рівня – Адміністрацію Президента України, Кабінет Міністрів України, Верховну Раду України, облдержадміністрацію надійшло 151 звернень), з них 6 - через органи влади вищого рівня, що в 2,14 рази більше ніж у 2014 році (70), решта (145) - безпосередньо до місцевих органів влади, що в 2,2 рази більше аналогічного періоду 2014 року (66). З урахуванням колективних звернень, з пропозиціями, заявами і скаргами звернулось 471 громадян.

Із загальної кількості звернень 57,6 % – надійшли поштою або особисто надали звернення, 42,4 % – надійшли на особистий прийом до міського голови, заступників міського голови, у т.ч. 4 % - через органи влади вищого рівня. Відсоток позитивно вирішених питань, порушених громадянами у зверненннях, складає лише 13,24.

Колективних звернень за звітний період надійшло – 26 (у аналогічному періоді 2014 року – 6), повторних звернень - 2 (у 2014 році - не надходило).

109 (72,2%) звернень – це звернення від жінок і 42 (27,8%) - це звернення від чоловіків.

За категоріями авторів звернення розподілились наступним чином:

-​ від інвалідів І, ІІ, ІІІ групи - 20 звернень,

-​ від «Ветеранів праці» - 18,

-​ одиноких матерів – 2,

-​ дітей війни - 1

-​ інші категорії - 110.

За соціальним станом авторів звернення розподілились наступним чином:

-​ від пенсіонерів – 87 звернень (57,6%);

-​ від робітників – 35 звернень (23,1%);

-​ від підприємців - 1 звернення (0,7%);

-​ від безробітних - 11 звернень (7,3%);

-​ державних службовців – 5 звернень (3,3%)

-​ від працівників бюджетної сфери – 1 звернення (0,7%);

-​ інші – 11 (7,3%).

Щодо результатів розгляду, у 2015 року розподіл наступний:

-​ взято на контроль та вирішено по суті 83 звернення, з них вирішено позитивно - 19 звернень (22,9 %), надано роз’яснення – на 63 звернення (75,9%);

-​ із 68 не контрольних звернень 1 (1,5%) позитивно розглянуто, 40 (58,8%) розглянуто та надані роз’яснення, 27 (39,7%) відповідно до ч.3 ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» надіслані на розгляд за належністю.

Найбільшу частку в структурі питань, з якими звертались громадяни за 2015 рік складають питання:

- житлової політики – 39,7%;

-​ комунального господарства – 33,1 %;

-​ соціального захисту – 19,9%;

-​ забезпечення та охорони правопорядку – 5,3%;

-​ охорони здоров’я – 4,6%

-​ праці та заробітної плати, фінансової політики – по 4 %.

Від пільгової категорії населення за 2015 рік надійшло 41 звернень (27,2 % від загальної кількості) , що в 2,7 разів більше ніж за 2014 рік.

Від громадян, що належать до мало захищеної категорії населення, вирішені позитивно 24,1% від звернень, які взяті на контроль та вирішені по суті (2014 рік - 30%).

Зважаючи на зміст та значну кількість звернень від категорії громадян, які потребують соціальної підтримки та допомоги, можна визначити, що в місті присутня певна соціально-економічна напруга та необхідність вжиття відповідних заходів реагування як з боку держави, області, міської ради, її структурних підрозділів, так і підприємств, установ та організацій, які надають населенню певні види послуг щодо покращення якості цих послуг.

Усі звернення, що надійшли до Вугледарської міської ради, розглянуті в термін, передбачений чинним законодавством.

Крім того, за 2015 рік до Вугледарської міської ради надійшло 127 звернень на урядову телефонну «гарячу лінію» і 1 звернення до обласного контактного центру. Звернення розглянуто з дотриманням вимог чинного законодавства, надано відповіді заявникам, роз’яснено порядок оскарження прийнятих рішень. Надано копії відповідей в електронному вигляді до комунальної установи «Донецький обласний контактний центр».

За 2015 рік керівництвом міської ради проведено 178 особистих прийомів. Прийнято 62 громадянина. Міським головою проведено 66 особистих прийомів разом з депутатами, представниками МВ ГУМВС та керівниками територіальних органів виконавчої влади, керівниками житлово-комунальних підприємств; проведено 11 «прямих ліній» з населенням. Особисті прийоми громадян проводились щоденно за графіком затвердженим розпорядженням міського голови від 31.12.2014 №190-д, розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації міста Вугледар Донецької області від 27.08.2015 №51-д та оприлюдненими на офіційному веб-сайті міської ради (з поновленням інформації 1 раз на квартал), розпорядженням міського голови від 02.12.2015 №3-д.

«Прямі лінії» з населенням проводились щоп’ятниці за графіком, затвердженим розпорядженнями міського голови від 31.12.2014 №191-д, розпорядженням керівника військово-цивільної адміністрації міста Вугледар Донецької області від 27.08.2015 №52-д, розпорядженням міського голови від 02.12.2015 №2-д.

Виїзні прийоми не передбачені, так як у адміністративному підпорядкуванні Вугледарської міської ради лише один населений пункт – місто Вугледар. Тому населення міста має безперешкодний доступ до міської ради, а кількість передбачених графіком особистих прийомів міського голови та його заступників дає можливість побувати на прийомі всім бажаючим.

З початку 2015 року проведено 8 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян та 9 «Днів контролю» результатів розгляду звернень громадян, на яких разом перевірено і розглянуто 8 звернень громадян. Щоденно функціонує «Телефон довіри», з початку 2015 року надійшов 1 дзвінок, у розгляді питання якого відмовлено через його некоректність .

Проведено 1 перевірку стану роботи із зверненнями громадян в КП «Керуюча компанія з житлово-комунальних послуг Вугледарської міської ради. Виявлено порушення Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, дотримання термінів розгляду звернень громадян та надання порядку оскарження прийнятих рішень.

Навчання працівників, відповідальних за роботу із зверненнями громадян здійснюється шляхом проведення семінарів – нарад (протокол від 27.02.2015 №1, протокол від 26.05.2015 №2, протокол від 04.08.2015 №3, протокол від 25.11.2015 №4), надаються консультації по мірі необхідності під час робочих візитів на підприємства, організації і під час зворотного зв’язку, під час нарад під головуванням керівництва, керуючого справами виконкому та по телефону.

Щомісячно до 5 числа місяця, наступного за звітним, детально аналізується стан роботи із зверненнями громадян за різними показниками: види звернень, кількість звернень, що надійшли, структура питань, результати вирішення, терміни, в які вирішуються питання, стан виконавської дисципліни тощо.

Раз на квартал готується аналітична довідка про стан роботи зі зверненнями громадян та розглядається на засіданнях виконкому міської ради та засіданнях комісії з питань розгляду звернень громадян.

Керуючий справами виконкому І.В. Пономаренко

Інформацію підготував:

головний спеціаліст загального відділу

Гармаш Ю.М.